- baru balik outing dengan gang coursemates
- time 2nd year 1st sem pernah gak gaduh besar ngan diorg... gara-gara ada penghasut yang cuba menghasut & merosakkan hubungan kita se-gang yang dahulunya sgt erat...
- tapi sebab misi baru sem ni, nak rapatkan balik jurang-jurang yang jauh...
- kuar karok ngan diorang....
- walaupun dah tak serapat dulu, tapi perasaan gembira tu... maybe more to satisfaction... cos salah satu mission dah accomplished...
- at least kuar jgk dgn diorg wpun dh gaduh, ok lah tu...
- gaduh pun gaduh... dah setahun stgh tak borak/kuar ngan diorg...
- apa pun... memories remain there... bnyk jgk scene apabila tiba2 "eh, ingat tak dulu kita pernah bla bla bla" each time kita jumpa sesuatu yang buat kita teringat balik kenangan silam...
- thank GOD memberikan saya peluang utk merasa kembali bersama mereka, walaupun cuma sepetang... bersyukur... =)
- dulu saya slalu berharap saya akan ada bintang macam aja...
- tapi apabila tiba2 ada yang jadi bintang saya, rasa macam saya ni kebudak-budakkan pulak...
- apa gunanya ada yang mengaku dirinya bintang saya, tapi apabila saya perlukan seseorang, dia tiada di samping...
- apa gunanya ada bintang... apabila dia tak pernah bertanya khabar saya, tak pernah komen status saya, tak pernah call saya, tak pernah nak chat ngan saya...
- apa gunanya ada bulan dan bintang apabila kedua-duanya tak mampu berada di sisi saya apabila saya perlukan mereka...
- rasanya i no longer need them both...
- sebab at the end, saya bergantung harap pada diri sendiri juga... pada Tuhan dan pada yang lain, yang tak pernah ckp nk jadi bulan atau bintang saya...
- penting sgt kah gelaran tu? TIDAK... =)
- mengalami ketensionan yang teramat malam tadi... rasa nak nangis tapi tertahan... akhirnya sms insan-insan tertentu yang boleh saya luahkan perasaan...
- semua dah tidur...
- tapi buat saya sedar...
- ada yang dah tidur, tapi mereka amat ambil berat saya, tahu saya tension...
- ada pulak sekadar cakap "sorry ttido smlm", lalu melupakan saya serta merta...
- tak bertanya khabar, tak ambil berat...
- tiba-tiba saya mula faham... apakah perasaan arwah shachess kerana arwah merasakan tiada yang pedulikannya...
- tiba-tiba saya sedar, saya juga pernah buat sedemikian... kpd arwah...
- tak layak utk sy mengharapkan apa2 dari mereka...
- cuma merasakan, apakah erti janji... janji utk berada di sisi sy mnjd pendengar sy apbl sy perlukan mereka, padahal mrk langsung tak ambil inisiatif untuk tahu...
- itulah manusia... dan janji manis... =)
- merasakan diri begitu tua...
-tibatiba teringat kata-kata ayah...
- "ayah dah tua... so sekarang dah berfikiran terbuka... sebab ayah sedar, umur ayah tak muda lagi... dah tak boleh keras kepala macam dulu... sekarang banyak benda yang ayah dah ubah pandangan, mencuba untuk melihat dengan lebih ringan dan positif"
- bapa borek anak rintik...
- begitu juga saya skrg...
- rasa dh tua, dh penat...
- so bnyk benda dh malas nk peduli...
- just nak buat apa yang termampu... untuk menggembirakan semula hati ini skrg...
- semoga Tuhan mempermudahkan segalanya...
dun be sad.. kdg2x da person we want to share feeling wif might have some difficulties too.. mopis pon bkn 24 hours jge.. so, need to be prepared to face difficults alone.. ^^ u r strong in ur own way dear.. ^_^
ReplyDelete