Wednesday, January 26, 2011

Buat Nori Tersayang (before i go back to KL)

cakap pasal hujan, saya teringatkan perbualan saya, farid & najwa tempoh hari ketika mesyuarat JPK...

farid : apa kata panggil hujan sebagai artis jemputan untuk Open Day BRC nanti?
saya : hujan? xyah panggil lah... dia ada kat luar... (luar sedang hujan ketika itu)
farid : hahahaha. awak panggil hujan, saya nak panggil matahari lah...
najwa : saya nak mendung!!!
farid : nanthini amik gerimis!!!

that's us during jpkbr meeting... slalu je gurau2, buat lawak n tak tumpu perhatian... sebab tu slalu kena tegur... sampai muka merah... hihihihi

tapi hari ni saya bukan nak cakap pasal benda nie...

tadi terbaca post nori... nori crita pasal list dia... tiba2 rasa macam serupa plak...

Family --> Friends --> Partner (the other half)

saya nak criter sikit pasal saya and si nori ni... sblm tu, jom lihat profile dia!! =P

Nama : Norizawati Mohd Nor (suka letak binti dia... sgt sayang daddy lah tu..)
Tarikh lahir : 23 April 1990 (3 hari sebelum saya... maksudnya dia 3 hari lebih tua daripada saya!!!)
Asal : Miri, Sarawak (salah satu pilihan saya...)
merekalah yang menemani saya dan tidur bersama saya untuk 9 hari... love them & miss them!!!

mei kin and nori  
saya kenal nori sejak sem 1 tahun 1 lagi... masa tu sama2 Kelab Penyayang... tapi masa tu memang x rapat... rapat sejak trip brc ke sabah... kita duduk berdua dalam bas... perjalanan kuching -> sri aman -> sibu -> miri -> limbang -> lawas -> Kota Kinabalu memperlihatkan pelbagai ragam & merapatkan lagi persahabatan sy n si nori ni...

tambah rapat apbl kita sama2 menjadi LO intake dec... rasanya tu lah yg buat kita jadi best fren tiba2... 
time menjadi LO MAP December Intake
sama bilik, sama LO Transcom, sama LO Kolej Cempaka, sama jadi si 'usher' aka pembuka pintu VIP time majlis... kita menjadi semakin rapat n rapat...

rapat hinggakan ramai yang mengatakan saya n si nori bagaikan kembar... di mana ada nori, di situ ada mei kin & di mana ada mei kin, di situlah nori terpacak juga...

tapi seperti biasa, keakraban & keintiman sering mengundang rasa cemburu... ada lah kata2 sesetengah pihak tu yang menyindir si nori sehingga si nori sedih dan tak lalu makan... ada plak orang yg busy body menokok tambah cerita dongeng yang sememangnya dah donggeng... dengan mengatakan si nori ni protes sebab saya tak dapat join trip bbq di Semantan (sebab saya dah balik semenanjung for chinese new year) menjadikan perselisihan faham mengembang & membesar walaupun benda tu remeh sebenarnya...

saya rasa bersalah plak sebab menjadi penyebab si nori ni sedih....

ada lah something yang happen hari ni yang buat saya terasa dgn tindakan si nori ni... mungkin tindakan tu tidak disengajakan, tapi saya rasa cukup terasa... sampaikan mood terjejas habis2san... sampaikan macam titisan air mata ini tidak dapat ditahan lagi...

tapi mcm mana pun, hal tu dah berlalu... bukannya saya x pernah melalui situasi yang sama... so what i have to do now is just ignore those things and get on with my life... if i keep on getting sad over what happen (which had happened in the past, happening now and will happen in the future), i guess i'll have to be sad & down my whole life...

NO WAY!!!!

so, kepada si nori yang tersayang ni, jangan lah kmu nak menyalahkan diri or bersedih lagi... saya dah ok... lain kali x nak lah kisah lagi pasal benda2 camtu... malas ku... hehheheh. lalalalala~~

kadang kala ada sesuatu tu yang not meant to be shared with other people, just between you and me... =)

goood night, and happy holidays!!! gonna miss you lots!!! ^^
         

Tuesday, January 25, 2011

Outing!!!






23 January 2011, the day when the whole West Campus of UNIMAS no electricity... 

Less talking, more pictures... ENJOY!!!

Farid
Sany

Aja

Mei Kin

Najwa

Sunday, January 23, 2011

Minority?

"What is a 1Malaysia Programme if there is NO Chinese representative(s) in the committee?"


Answer : *speechless*
 

Saturday, January 22, 2011

Statement

"Posts in blogs become more fake when you know who will be reading them"
- Lai, M.K (2011) -

just a statement that pops out in my mind all of a sudden while reading other people's blogs... feelings... sometimes the feelings grow so intense that i heard my inner evil voice saying "so fake... a look at this post can already tell me that he/she wants to convey a message to another person, who, obviously, will be reading that post"

the thing is, what is the problem of telling him/her yourself what you are thinking? it is better than posting in blog, hoping that the person will read it and know that you are talking about him/her. another question : what if that person don't know you are talking about him/her? all your efforts will be in vain, you will be labeled as someone who wasted a space in cyber world and wasted your friends' time looking at that post

AH! feelings! 

* the person who posts fakely is actually the writer herself
** the person who posts something and hope him/her will be reading that post is ALSO the writer herself
*** the writer wants to stop posting things to please others, she wishes to post things that comes directly from her heart

HAVE A NICE DAY! =)
   

Friday, January 21, 2011

Siapa VS Saya

memang nak cakap macam ni... "siapalah saya untuk orang berkorban demi saya... wajarkah? patutkah? berbaloi kah?" tapi saya rasa ada benda yang lebih baik dan mampu menandingi pemikiran negatif dalam diri saya ni... "saya adalah saya... dan kawan-kawan saya sanggup berkorban demi saya sebab diorang semua sayang saya"

tersebutlah al-kisah satu kes yang sangat sensitif... sebab tu kata rasa macam nak privatise blog ini... sebab followers dan para pembaca yang akan menjenguk blog ini buat saya rasa tak selamat untuk meluahkan isi hati saya walaupun itulah tujuan sebenar saya memulakan blog. penat lah nak fikir ayat yang baik dan tidak menyinggung perasaan orang serta berhati-hati untuk tidak menyebut pasal seseorang yang saya tau akan baca blog saya.

tapi itu lah... pasal kes hak saya sebagai seorang manusia (bukan main serius isu ni saya hiperbola-kan sedangkan benda ni remeh je... hehe) kadang-kala seriously terasa terpinggir... tapi apakan daya... takkan nak menangis merayu kan? back to the question : siapa lah saya... kalau saya rayu orang akan akur ke? tak akan juga kan? so apalah gunanya merengek macam budak kecil... kan kan kan? =P

tapi saya rasa sangat bahagia ada kawan-kawan yang menyatakan pendapat masing-masing untuk membantu saya. walaupun keputusan akhir tidak memihak kepada saya, namun hati dan niat tu yang paling penting.

*formal sangat nak berbahasa melayu hari ni... sebab saja nak testing balik BM saya... sorry dah merosot penggunaan bahasa saya... hehe. so, tukar balik BI*

seriously, most of the time it is the heart that matters most. when you see the effort your friends put in, eventhough there is no positive outcome, at least you know they've tried their best for you. and you treasure that more than anything else in the world. you will love them more and more!!! 

thanks to those who backed me up... really touched!!! 

enjoy the trip!!! though i will not be there... =)
    

Thursday, January 20, 2011

Membisu Seribu Bahasa

yup, you are right... took the title of this post from one of Faizal Tahir's songs : Hanyut

it feels terribly pain when i started this blog with the intention of saving papers writing diaries (yes, mei kin wrote diaries. since Standard 3... Since 9 years old), but end up i can't express my feelings in this blog when i need to do it so badly


i heard someone asking WHY?

simply because when i am typing my post (even at this moment when i am typing this sentence), i take into consideration my readers. i think of who will read about this, what they will do, and how they will think/react.

feeling that i am so hypocrite that i need to lie even to my blog... i need to say that i am well, happy and all-positive-feelings when in reality, it is the other way round.

there are things that i wish i could express out at this moment, yet i am forced to keep them in my heart because i don't want certain people to know about it...

and all these come back to the reason why i wish to keep this blog away from public eyes...

yet i got cheap publicities here and there, promoting my blog at places i don't even know, and all of a sudden, i've got a new follower...

now, where should i express my feelings?
      

 

Saturday, January 15, 2011

When Jokes Hurts... Badly...

Last semester, my friend showed me a cruel video, one which makes me feel terribly bad after watching it...

the video is about someone who wanted to scare his friend (a girl). he hides behind somewhere with a mask and when his friend came back from grocery shopping, the guy jumped out from his 'hiding' place, wanting to scare this girl. what happened was the girl was sooooo alarmed/surprised/scared/whichever-word-suitable, she shouted (normal) and ran out of the house. the next thing happening was a car speeding past and knocked the girl. she died.

a joke that did not turned out to be a joke i guess?

just last week my friend was happily telling us stories about her and a guy : how they 1st started to know each other, the sms(es) they exchanged, the FB statuses the guy posted and what his friends commented, the outings and movies they watched together and promises they made to each other...

when the guy did not reply her sms, she was so down/sad/unhappy... She even went to the extend of dieting and not eating when that guy asked her to slim down (by saying that she is a good wife... the tradition in his family is the groom needs to carry the bride during their wedding)

unfortunately... a 'relationship' and feelings that started just ONE WEEK after knowing each other will not last long... logically, how well do you know someone in just 1 week?

after a few days of them being 'together', my friend told me that she was very sad... further investigations show that they guy had actually said that he was just JOKING all these while... all that he said to my friend, including the sweet talks and promises... all were mere JOKES...

*CRACK*
literally can hear my friend's heart cracking...

Jokes... how far can they go? till the extend of killing someone? and breaking a fragile heart...