farid : apa kata panggil hujan sebagai artis jemputan untuk Open Day BRC nanti?
saya : hujan? xyah panggil lah... dia ada kat luar... (luar sedang hujan ketika itu)
farid : hahahaha. awak panggil hujan, saya nak panggil matahari lah...
najwa : saya nak mendung!!!
farid : nanthini amik gerimis!!!
that's us during jpkbr meeting... slalu je gurau2, buat lawak n tak tumpu perhatian... sebab tu slalu kena tegur... sampai muka merah... hihihihi
tapi hari ni saya bukan nak cakap pasal benda nie...
tadi terbaca post nori... nori crita pasal list dia... tiba2 rasa macam serupa plak...
Family --> Friends --> Partner (the other half)
saya nak criter sikit pasal saya and si nori ni... sblm tu, jom lihat profile dia!! =P
Nama : Norizawati Mohd Nor (suka letak binti dia... sgt sayang daddy lah tu..)
Tarikh lahir : 23 April 1990 (3 hari sebelum saya... maksudnya dia 3 hari lebih tua daripada saya!!!)
Asal : Miri, Sarawak (salah satu pilihan saya...)
| merekalah yang menemani saya dan tidur bersama saya untuk 9 hari... love them & miss them!!! |
| mei kin and nori |
saya kenal nori sejak sem 1 tahun 1 lagi... masa tu sama2 Kelab Penyayang... tapi masa tu memang x rapat... rapat sejak trip brc ke sabah... kita duduk berdua dalam bas... perjalanan kuching -> sri aman -> sibu -> miri -> limbang -> lawas -> Kota Kinabalu memperlihatkan pelbagai ragam & merapatkan lagi persahabatan sy n si nori ni...
tambah rapat apbl kita sama2 menjadi LO intake dec... rasanya tu lah yg buat kita jadi best fren tiba2...
| time menjadi LO MAP December Intake |
sama bilik, sama LO Transcom, sama LO Kolej Cempaka, sama jadi si 'usher' aka pembuka pintu VIP time majlis... kita menjadi semakin rapat n rapat...
rapat hinggakan ramai yang mengatakan saya n si nori bagaikan kembar... di mana ada nori, di situ ada mei kin & di mana ada mei kin, di situlah nori terpacak juga...
tapi seperti biasa, keakraban & keintiman sering mengundang rasa cemburu... ada lah kata2 sesetengah pihak tu yang menyindir si nori sehingga si nori sedih dan tak lalu makan... ada plak orang yg busy body menokok tambah cerita dongeng yang sememangnya dah donggeng... dengan mengatakan si nori ni protes sebab saya tak dapat join trip bbq di Semantan (sebab saya dah balik semenanjung for chinese new year) menjadikan perselisihan faham mengembang & membesar walaupun benda tu remeh sebenarnya...
saya rasa bersalah plak sebab menjadi penyebab si nori ni sedih....
ada lah something yang happen hari ni yang buat saya terasa dgn tindakan si nori ni... mungkin tindakan tu tidak disengajakan, tapi saya rasa cukup terasa... sampaikan mood terjejas habis2san... sampaikan macam titisan air mata ini tidak dapat ditahan lagi...
tapi mcm mana pun, hal tu dah berlalu... bukannya saya x pernah melalui situasi yang sama... so what i have to do now is just ignore those things and get on with my life... if i keep on getting sad over what happen (which had happened in the past, happening now and will happen in the future), i guess i'll have to be sad & down my whole life...
NO WAY!!!!
so, kepada si nori yang tersayang ni, jangan lah kmu nak menyalahkan diri or bersedih lagi... saya dah ok... lain kali x nak lah kisah lagi pasal benda2 camtu... malas ku... hehheheh. lalalalala~~
kadang kala ada sesuatu tu yang not meant to be shared with other people, just between you and me... =)
goood night, and happy holidays!!! gonna miss you lots!!! ^^